Verkoop, sourcing, procurement, productie en levering

We beschrijven enkele veelvoorkomende usecases uit de bedrijfscontext. Laat je inspireren en stel gerust je eigen vraag. We denken graag met je mee over een oplossing.

Offertes en orderbevestigingen

Vaak vormt een offerte het begin van een dossier. In jullie productencatalogus - die duizenden producten en diensten kan bevatten - kan je makkelijk de gewenste items selecteren. Meer nog: dankzij pakketten die op voorhand worden samengesteld, kunnen verkopers snel en zonder fouten een gepersonaliseerde offerte opmaken.

Wil je de prijzen op voorhand nog eens navragen bij jouw leveranciers en subcontracters? Hersleep het dossier en de onderdelen worden meteen uitgesplitst per leverancier. Zo maak je actief werk van een dynamische en juiste prijszetting.

Eens jouw potentiële klant de duidelijk leesbare offerte - informatie per artikel, met titellijnen en subtotalen - goedkeurt, maakt Orderflow automatisch een orderbevestiging aan.

Sourcing en Procurement

Wanneer een klant een bestelling plaatst, is het in Orderflow meteen duidelijk of de producten op voorraad zijn. Als dat het geval is, wordt de bestelling meteen verzonden vanuit de bestaande stock en wordt er meteen een orderlevering aangemaakt. 

Als er niet genoeg producten op voorraad zijn, kan Orderflow snel nieuwe producten bestellen bij interne leveranciers en eventuele onderleveranciers. Het systeem berekent automatisch wat er nog nodig is en verdeelt de bestelling over de subleveranciers. Zo krijg je een bestelorder per onderleverancier of interne leverancier. 

Dit alles wordt gedaan op basis van de uitgebreide productcatalogus van Orderflow, waarin duizenden producten netjes georganiseerd zijn.

Communicatie

Documenten als offertes, orderbevestigingen, bestelbonnen, shipping orders verstuur je snel via je eigen mailbox. Zo vind je steeds je emails terug. De documenten krijgen bovendien een verzorgde layout geheel volgens je eigen huisstijl. Waar nodig kan je collega's en directie vragen om documenten te valideren.

Elk document heeft zijn eigen historiek, zodat alle communicatie gedeeld, gedocumenteerd en transparant is. Ook bijlagen kan je centraal per dossier en/of per document bewaren en raadplegen.

Opvolging

Per dossier kan je de hele flow van offerte tot shipping opvolgen. Via slimme statussen verliest je team geen enkele deadline uit het oog.

En misschien nog belangrijker: verlies je rentabiliteit niet uit het oog! Berekenen je marges bij offertes en budgetteer complexe projecten in meerdere fases.

Op zoek naar een specifieke use case bij een klant?

Een workflow voor leveringen door lokale afdelingen

Hoe maakt Orderflow het verschil?

  • Order opvolging 
    • Uitsplitsen per leverancier
    • Backorders
  • Projecten en budgetopvolging
  • Documenten
    • Orderpicking, gesorteerd per categorie, magazijnplaats
    • Excels met rekenformules
  • Aparaten
    • Etiketprinters
    • Scanners
  • Producten
    • Dode stock + ongebruikte producten
    • Stocklocaties
    • Hierarchische productgamma's
    • Bill of materials
  • Inventaris
    • Individuele productfiches
accent under image

Referenties